ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Planer för veckoslutet

Publicerad 2013-03-09 09:01:26 i Allmänt,

Bokhyllan skall vi försöka få klar! Tobias var efter en till skiva igår, så nu borde materialet räcka:) För min del gäller det att köpa spackel och fylla igen alla skruvhål, så att jag får börja måla när spånet är bortstädat.
 
Sen blir det att plocka fram mylla, frön och krukor och så paprika och några tomater. Chilina ska planteras om, en liten blåklocka ska få mera jord irunt sig och så måst jag så kattgräs igen. Det dör så snabbt och nu börjar vår dracena se lite väl påtuggad ut!
 
Fylla i kela-papprena. Det måst jag få gjort nu, ifall det blir något problem, så hinner det ordnas upp innan jag ska börja få pengar. Och så vill jag ju få moderskapsförpackningen! Har till och med städat baby-byrån, så nu har jag 3 lådor reserverade för kläder och alla är mindre än halvfulla:P Sen står det nog en plastpåse med ytterklder där bredvid ännu, men för att få dem på plats måste jag städa i hallskåpen.
 
Annars ska jag försöka ta det lugnt och bli av med flunssan. Lite pysslande inför påsken kanske jag tar tag i. Bland annat ska jag samla ihop av alla björkris som fallit ner och göra en krans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela