ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Karusell i magen

Publicerad 2013-03-24 07:31:29 i Allmänt,

En av oss tog i alla fall sovmorgon idag! Vanligtvis brukar lill*n vakna och böka runt när jag sträcker på mig på morgonen, men idag fick jag bara två små sparkar mot handen. Gissar på att sparkarna betydde "Bara för att du inte kan sova betyder det inte att jag måst vakna! Så sluta störa mig!". Blev i alla fall ett långt, lugnt morgonmål utan några sparkar mot magsäcken och det är jag inte så bortskämd med!
 
Efter morgonmålet lade jag mig på soffan i väntan på att byket ska snurra klart och då var det dags att vakna tyckte lill*n! Han/hon har farit runt som en tok i magen, sparkar hit, slag dit och vändningar fram och tillbaka. 1,4kg som bökar runt i magen känns och syns kan jag meddela:P
 
Annat jag hunnit med nu under morgonen är att läsa lite olika bloggar om andra som ska få barn i juni. Tydligen ligger vi låååångt efter gällande att köpa saker till babyn, inreda babyns rum, planera namn mm. De flesta hade barnvagnen hemma redan, sängen färdig bäddad, babykläderna tvättade, skötbordet igångställt, hela namnet planerat (de som visste kön, annars lite alternativ) osv. Allt sånt har jag ju planerat att göra typ i maj när jag blir mammaledig! Vad ska man annars göra hemma i flera veckor? Barnvagnen är det jag kommer ta tag i snabbast, så den har jag faktist planer på att beställa på tisdagen då jag är ledig. Sen blir det väl Ikea resa och besök hos Tobias mormor i april, bara vi hittar en passlig dag, så efter det är vi ju lite längre på väg gällande att få hem saker till lill*n!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2013-03-24 08:39:20

Hej Saga!

Tack för din fina kommentar på min blogg:) Vad roligt att du tyckte om den!

Stort grattis till bebis i magen!! Då ska vi ju ha nästan samtidigt:)

Hoppas du får en härlig söndag

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela