ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Int då!

Publicerad 2013-03-24 16:42:00 i Trädgård,

Varför lär man sig aldrig att man inte ska säga att något fungerar/går bra?? För ungefär 4timmar sen sa jag till fafa att motorsågen nog fungerade helt ok, vill bli lite överhettad bara, så man måst pausa ofta. Nu hann Tobias typ sätta igång den så ville den inte såga och började ryka. Tydligen hade "kugghjulet" i toppen av bladet fått något stärv, så kedjan förde sig inte ordentligt. Efter en massa putsande och petande rullade hjulet igen, men fortfarande ville det inte fungera ordentligt... Så blev inget sågande idag, utan istället började Tobias uppredandet. Blir väl att kolla på motorsågar på tisdagen, tror jag.
 
 
Det här är allt som är kvar som det behövs motorsåg till...
Ska bli tre huggstubbar och så lite mera ved.
 
 
My är med och hjälper till, men ändå vill det inte gå!
 
 
Jag fick i alla fall askan utkastad, så får växterna lite näring
och snön kanske försvinner lite snabbare!
 
 
Nu ska jag fortsätta med matförberedelserna och sen när allting är igång ringa fafa och se vad han tror om motorsågen. Efter maten blir det Mumin och popcorn tror jag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela