ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Gomoron!

Publicerad 2013-03-20 05:46:00 i Allmänt,

Har de två senaste mornarna vaknat lite efter 5 och är superpigg! Igår steg jag upp och började med städningen när jag ändå var pigg, men idag vände jag mig på andra sidan och knep ihop ögonen tills jag somnade om. Så en timme till sömn fick jag, men nu är jag för piggelin för att kunna somna flera gånger. Istället blir det att slöa i sängen nån timme, tills Tobias tycker det är morgon.
 
Vi fick nästan klar vår städning igår. Kvar att sätta upp gardinerna, fixa soffan klar (madrassen var lite fuktig av snön, så ville inte ställa helt i ordning) och dammsuga två stolar i övre våningen ordentligt. Men skönt känns det att allting annat blev gjort! Var verkligen storstädning med tömning av alla köksskåp och tvätt, tvätta både väggar och tak där det behövdes, skura ugnen, vädra alla tyg och textiler, krypa runt och skura köksgolvet mm. Jag startade 5.45 och ganska exakt 20.00 var sängen bäddad med nya lakan och vi tog kväller. Då hade vi haft 30min morgonmål, 20min lunch och 2h paus på eftermiddagen för dusch och café besök med mamma, Fia, famo och fafa.
 
Dagens program för min del beror på hur mina fogar beter sig när jag stiger upp. De två gånger jag varit på wc sen vi gick och lade oss har jag trott att jag ska gå itu vid bäckenet, så kan nog hända att det blir att försöka hålla sig ganska lugn idag... Annars blir det trädröjning för hela slanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela