ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

100 dagar

Publicerad 2013-03-01 05:05:11 i Allmänt,

Idag är det 100 dagar tills lill*n är beräknad! De ju riktigt snart, tycker jag! Finns ju en massa vi/jag planerat att få gjort innan det, så blir att sätta fart nu:)
 
På min lista står bland annat:
 
Större projekt
  • Få förvaringen, bokhyllan och staketet mot trappan fixat och målat
  • Fixa badrummet klart (skrapa gipset från väggarna, jämna dem, kakla & måla)
  • Få våra tre träd fällda och uppredda
  • Fortsätta på "Operation Fönster", alltså skrapa, kitta och måla alla gamla fönster
  • Jämna marken där köksträdgården skall vara (förståss det mest ojämna området på hela gården!)

 

Mindre projekt

  • Organisera om allting på övre våningen, bli av med lite möbler och istället få in lill*ns saker
  • Bygga skötbord (behöver ett som Tobias kan stå rak vid, sådana finns inte riktigt i Ikea...)
  • Bygga de två första odlingslådorna, så att jag har någonstans att odla i sommar

 

Mindre projekt har jag en lååång lista av, men dessa tre är de som måst göras nu under våren. Ett stort projekt har jag också lämnat bort från listan, nämligen terrassbygget, för det kommer vi nog inte hinna påbörja innan mitten av sommaren.

Tur så är Tobias ledig i två dagar nu, så förhoppningsvis blir mycket gjort på övre våningen dessa två dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela