ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Update

Publicerad 2013-06-24 11:57:52 i Allmänt, Baby,

Jaa, inte har vi bråttom här inte! Kom in till förlossningen 8.45 igår och då kollades babyns hjärtljud och så undersökte läkaren. Konstaterades att livmoderhalsen ännu är allt för lång, så blev medicin för att få den att kortas. Fick ganska snabbt värkar med 5-6minuters mellanrum, men efter 4 timmar hade inget hänt ännu, så blev ett till piller. Då ökade värkarna ännu mera och kom med 3-4minuters mellanrum, men de var bara starka då jag låg på vänster sida.
 
Vid 4 bestämdes det att vi får "kvällsledigt" i två timmar, så vi var ut på promenad och iväg och köpte glass. Vid 6 gjordes ny mätning av värkarna och lill*ns hjärtljud och eftersom värkarna fortsatte vara täta bestämdes det att jag inte får mera medicin under kvällen, utan vi ser om kroppen börjar förstå vad som är på gång. Värkarna fortsatte hela kvällen och vid halv 11 fick jag en spruta värkmedicin för att få sova. Lugnade sig för en stund, men mellan 00-01 hade jag en hel del värkar, så tänkte att något kanske sku hända sen ändå. Tog en sömntablett för att få lite sömn och när jag vaknade några timmar senare var värkarna som bortblåsta.
 
Vid 6.30 idag blev det ny mätning av värkar och hjärtljud. Allting fint med lill*n, men nästan inga värkar registrerades... Så efter morgonmålet blev det läkarundersökning och så en till omgång medicin. Tydligen är det vanligt att detta stadie tar tid, men nu vill jag nog börja se resultat! Blir ny mätning av hjärljud och värkar nu om en stund och sen hoppades läkaren från imorse på att de sku kunna ta hål på hinnorna och äntligen komma vidare, så håll tummarna!
 
Kul info jag fick nu på förmiddagen föresten: Alla förlossningsrum fulla under natten, 5 nyfödda och så var alla rum plötsligt tomma! Så nu tyckte barnmorskan att det är vår tur:P

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2013-06-24 13:04:42

Oj, nej!
Vet du som jag väntat på blogginlägg;) Fem före att jag skulle ha ringt...
Men grr... tycker så synd om dig.
Hoppas den förstår att söka ut sig.
Fast de e nog en så mycket varmare och tryggare värld där inne...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela