ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kalas för två

Publicerad 2013-06-23 02:42:27 i Allmänt,

Jag och babyn sitter i soffan och kalasar på salta kex, vitlöksost och mjölk:) Båda är vi hur pigga som helst, så var bara jobbigt att ligga kvar i sängen och försöka sova. Istället passar jag på att njuta av lill*ns rörelser och bus, för snart är ju denna tid förbi! Kändes verkligen konstigt att lägga sig igår kväll och konstatera att det var sista kvällen vi lägger oss i vår säng och inte har en liten att bädda ner bredvid oss!
 
Igår var annars också en konstig dag. Ibland gick tiden såå långsamt, för att i nästa sekund ha flugit iväg. Vi hann i alla fall vara ute på gården en del, men nu tyckte nog min kropp att värmen var lite väl jobbig. Blev därför en hel del vila mitt på dagen och lite pysslande här inne. Städa hann vi också, så nu är huset någolunda representabelt! När luften hade börjat svalna vid 7 blev det en promenad, som faktist fick igång lite sammandragningar och värk. Höll i sig hela tiden jag läste i sängen, men någon gång efter att jag somnade har de försvunnit...
 
Nu ska jag titta på lite The Big Beng Theory och sen hoppas jag på några timmar sömn ännu, innan det är dags att ringa förlossningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela