ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Första dygnet hemma

Publicerad 2013-06-29 14:55:23 i Allmänt, Baby,

Nu har vi snart varit hemma i ett dygn. Hemresan gick fint, även om bilstolen var lite jobbig först. På hemvägen passade vi på att köra via butiken och köpa några burkar ersättning och lite annat smått, samt till apoteket efter näsdroppar för nyfödda, då hans näsa varit lite täppt.
 
Hemma möttes vi av ett städat hus (Tusen tack Fia!) och bord och kylskåp fyllda med godsaker (Tack igen Fia för soppan och mamma för resten:)). Skönt att inte behöva fundera på vad vi ska äta närmaste dagarna! Kvällen gick sen till att mysa mycket, äta, sova, titta på serie och packa upp lite. Innan vi gick och sova var det dags för första riktigt mysiga tvättstunden. På BB var skötbordet så kallt och belysningen så stark, så där var det aldrig kul att ligga, men när putsandet sköttes i mamma och pappas säng var det hur mysigt som helst! Sen blev det en sista matstund för kvällen och så 3timmar (!!!!) sömn för alla tre:) Sen bara en paus för mat och så två timmar sömn till, morgonmål för oss alla och så en timmes tupplur ännu, så jag känner mig som en ny människa idag!
 
Idag har lillen haft lite magknip, troligtvis då han äter ersättningen lite för glupskt, så har blivit en hel del tid i mamma och pappas famnar. Också nu har han precis somnat i Tobias famn, efter en rejäl måltid:) Blommor har vi också hunnit få, så nu står det en fin bukett på matbordet! Det är så roligt att lillen har så många i sin omgivning som tycker om honom, även om de inte fått träffa honom ännu. Men nu börjar vi känna oss mogna för att ta emot besökare, så snart får släkt, vänner och bekanta träffa vår älskling<3
 
Annars är idag en fin dag för mig och Tobias. Idag firar vi nämligen 5 år tillsammans! Någon champagne blir det ju inte, men tror jag ska plocka fram lite gott mellanmål åt oss nu och hälla upp lite rabarbersaft i varsit champagneglas, så vi får skåla för oss! Sen ska jag försöka hitta ett papper som vi skrev för några år sedan, med vad vi ville göra under dessa 5 första år tillsammans. Har i alla fall för mig att köpa hus stod med där och så i alla fall börja planera för vårt första barn. Och här sitter vi nu, i vårt egna hus och firar tillsammans med vår lilla pojke på 4 dygn!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela