ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10...9...8...7...6...5...4...3...2...1...

Publicerad 2013-06-02 08:24:54 i Allmänt, Baby,

En vecka kvar till beräknat! Allting fortsätter som tidigare med mitt mående, bara att värmen gör mig lite tröttare och allting går ännu lite långsammare...Fortsättningsvis sover jag riktigt bra de flesta nätterna och oftast en lite tupplur ännu på dagen. De flesta babyn väger runt 3,5-3,8kg vid denna vecka och är 50-51cm långa, så troligtvis ligger vår lill*n någonstans i den storleken.
 
Igår på studentkalaset kom det gissningar på att lill*n ska födas på måndag, tisdag, onsdag och lördag, så får se om någon av dem gissat rätt! Själv är jag nog fortfarande och försöker hålla mig inställd på midsommaren, men nog sku det passa bra att han/hon har lite mera bråttom ut! Nu är i alla fall planen att börja testa allt som kan hjälpa värkarna att komma igång. Promenader, biltvätt, fönstertvätt, tvätta mattor, städa och hålla igång... Idag började jag morgonen med en rask(så rask jag nu klarar av...) promenad och om en stund tänker jag fara till famo och fafa och tvätta bilen. I eftermiddag ska jag sysselsätta mig på gården, så att jag hålls igång. Får se om det gör någon skillnad! I alla fall har jag känt att mycket mera tryck neråt än tidigare, så kanske det snart börjar hända något?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela