ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10 dagars prognosen

Publicerad 2013-06-02 17:05:36 i Allmänt, Trädgård,

Kollade precis väderprognosen för de närmaste 10 dagarna: 22-27grader och soligt! Sommaren har verkligen anlänt med stormfart!
 
Idag har vi också haft strålande väder och varmt, så största delen av dagen har vi varit ute. Började morgonen med att Tobias byggde nytt lock till vår brunn, eftersom det gamla var så dåligt att vi var rädda att kattorna med sina 2kg/man sku falla igenom det! Själv åkte jag iväg och tvättade bilen, så nu är hela den mörkgrå, istället för ljusgrå av lera nertill. Efter det har vi hunnit grilla och äta ute (i skuggan dock, klarade inte av att sitta i gassande solen!), springa runt på gården med c.100st kannor vatten för att få alla planteringar vattnade, läsa och sova i hängmattan/solstolen/filt på gräset, äta glass, handla början av veckans mat mm.
 
Nu sitter jag med fötterna i ett fat med svalt vatten och om en stund blir det middag/kvällsmål i form av tzatziki & pitabröd, vitt vin för Tobias och saft för mig och te med en leverkorvsmörgås:) Asterix och Obelix får stå för kvällens underhållning! Än så länge har dagens sysslor inte fått igång några värkar, så verkar bli en tidig kväll och lugn natt igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela