ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Yard sale

Publicerad 2013-07-28 06:52:26 i Allmänt,

Ser ut som om vi sku ha gårdsloppis för tillfället. Vi fick ut alla saker ur källaren igår på förmiddagen, så nu står allting nästan fast i gatan i ett enda kaos:P Under natten har ett batteri och fläktar jobbat på för fullt i källaren och nu gick jag för en stund sen och öppnade källardörren igen, så att luften rör sig ännu mera.
Dagens projekt blir att gå igenom alla saker och sortera bort allt som ska slängas, så får vi åka några vändor till sopstationen imorgon. Sen är det ju mycket saker som behöver tillfällig förvaring tills källaren är torr, men som tur är förrådet på gården i princip helt torrt och så finns verandan för de mest känsliga sakerna. Annars så borde huset städas, men får se hur mycket vi hinner med idag!
 
Igår var jag första gången iväg från lillen en längre stund, då jag var till Linda på middag. Kändes konstigt att inte ha han med mig och var nog tvungen att ringa till Tobias en gång och kolla att allting var bra, men samtidigt var det jätteroligt att sitta och äta gott, prata och skratta en massa. Pojkarna hade haft det riktigt bra här hemma, även om lillen hade varit lite ledsen i början. Men nu tror jag nog det är länge innan jag är borta från lillen mera än den tid det tar att handla hem mat och liknande! Nu ska vi ju fira semester tillsammans alla tre:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela