ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Livet som tre (hittills)

Publicerad 2013-07-07 11:04:46 i Allmänt, Baby,

Mycket tid för bloggen finns det inte just nu, för har så mycket viktigare saker att göra här hemma:) Gosa, mata, äta, sova och umgås med vår lilla pojke tar upp de flesta timmar av dagen! Däremellan hinner jag med lite tvätt, disk och plocka undan här hemma. Och så ska det vara, tycker jag. Tror på att små babyn behöver en massa närhet, det kan man inte skämma bort dem med.
 
Lillen äter och sover jättebra. Blir ett sovpass på minst 4timmar under natten och inatt fick vi sova nästan 6 timmar i ett sträck! På dagarna är han däremot en ganska vaken baby, som helst av allt är i famnen och tittar på mammas och pappas ansikten, ser på fönstren som det kommer ljus in igenom och ligger på skötbädden och spratlar med ben och armar:)
 
Idag har vi test-kört med bärsjal och första försöket var en fullträff! Han somnade på 3minuter och sov sedan gott i 45minuter medan jag hängde byke, band upp tomaterna och gick omkring på gården. Synd bara att det blir så varmt för oss båda att vara invirade i 6meter tyg. Kan inte vara ute så långa stunder åt gången så länge solen lyser så häe starkt och termometern visar på 25grader...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela