ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tillbaka till bloggen?

Publicerad 2013-01-07 18:49:28 i Allmänt,

Nu när julen och allt vad den innebär är förbi, hoppas jag på att ha mera tid för bloggen!
 
Kommer vara hemma på deltid nu hela vintern och våren, så borde ju finnas alla möjligheter att hitta på roliga projekt här hemma. Bland annat har jag tänkt börja testa olika recept som jag länge varit intresserad av, så blir säkert en hel del matlagning och bakning den närmaste tiden! Så börjar har ju också årets odlingssäsong påbörjats, så lite odling och trädgård kommer det vl också bli!
 
Halva badrummet börjar snart vara klart, så då kommer vi troligtvis ta en liten paus från det och göra lite mindre prpjekt på annat håll i huset. Bland annat så skall garderoben få sig en upputsning med lite väggar och dörrar runt klädlådorna och något fint skynke som skyddar de kläder som hänger. En rejäl bokhylla har vi också planer på att bygga, men det är inte riktigt lika akut som att putsa upp garderoben!
 
Närmare våren hoppas vi på att kunna inleda terrassbygge och snickra ihop de första odlingslådorna till våra grönsaker. Kommer troligtvis att starta med två lådor (1,2m x 2m) i år, för kommer finnas en hel del annat att syssla med också:)
 
Så, en hel del projekt och drömmar finns det! Och tur är det, så att vi får tiden att gå snabbt till juni, då vår efterlängtade lill*n är beräknad:)
 
 
Så jag längtar till detta! Maj, blommor, ljus och värme! Hoppas alla nysatta lökar klarar vintern, så får vi ännu mera blommor denna vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela