ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

20 veckor

Publicerad 2013-01-22 10:41:17 i Allmänt,

Nu är jag lite längre än halvvägs i graviditeten, 20 veckor och 2dagar idag! Räknar ju dock själv med att lill*n kommer trivas bra i magen och komma senare, typ till midsommaren:P
 
Idag var det dags för ultraljud, kolla att hjärna, hjärta, njurar, mage mm. har utvecklats som de ska. Allting såg fint ut och jag fick ligga och titta på lill*n i ungefär 20minuter!
 
Hen började med ett rejält gympapass och sparkade vilt omkring sig. Var jätteroligt att se fötterna som rörde sig samtidigt som jag kände sparkarna! När lill*n lugnat sig tog sköterskan alla mått och undersökte. Fick se hur blodet rörde sig i hjärtat, hur munnen öppnades och stängdes, hur en stortå sträcktes ut mm. Sen fick stackarn hicka och hela bröstkorgen krampade. Efter allt ståhej somnade hen sen med ansiktet ingosat i livmoderväggen, så några bilder på ansiktet blev det inte.
 
 
 
Lilla hakan ser man, men annars gömmer man ansiktet skickligt!
Tycker det är häftigt att se hur ryggen och revbenen lyser:)
 
 
Firade att allting såg bra ut med att köpa en supersöt body.
Elefanter är nog mina favoriter just nu!:P
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela