ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mera vitt

Publicerad 2013-02-06 10:44:29 i Renovering,

Nu är andra varvet färg utsmetat på golvet i badrummet. Ser ut att täcka riktigt bra. Vi kommer nöja oss med dessa två varv nu och sen när resten av badrummet är fixat tar vi ett varv över hela golvet har vi tänkt. Gissar på att vi ändå råkar klotta något någonstans på det vita golvet i samband med att väggarna jämnas och då är det ju passligt att dra ett sista varv över allting! Blir ju ändå utan badrummet någon vecka i samband med att det restiga golvet målas, eftersom vi ju inte kan gå över det våta golvet för att komma till duschen.
 
Denna vecka återstår det ännu att få fogar runt ett kakel och bättra på några fogar som inte blev så bra. Kanske det saknades silikon någonstans ännu? SEN får vi börja fixa på övre våningen! Gissa om jag väntar på att få en rejäl bokhylla och ordentlig förvaring! Blir att skaffa hem många genomskinliga  plastlådor att sortera alla saker i i skrubbarna sen:)
 
När övre våningen är färdig blir det att flytta ner i källaren igen och peta bort löst bruk från väggarna, jämna och fixa. Sen måla/kakla och allt annat kul och så måla golvet. När vi är klara med badrummet gissar jag på att våren är här och det är dags att ta tag i fönstermålandet igen. Tror i alla fall denna vinter&vår kommer gå snabbt, med tanke på allt jag vill ha gjort innan lill*n är här!
 
 
Lite suddig bild från då vi flyttat in men i alla fall:
I det fack som har alla saker i sig skall bokhyllan komma i framkant,
bakom blir det en långsmal skrubb för att förvaring.
Med långsmala lådor på hjul borde förvaringen fungera riktigt bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela