ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lillen hälsar tack...

Publicerad 2013-12-26 09:08:10 i Baby, Högtider,

... för alla sina fina presenter! 25 paket i varierande storlek har vi (läs: jag) öppnat. Jag försökte lägga på minne vem han fick vad av, men minnet sviker så lätt, så säg gärna till om jag skrivit fel eller om det bara är utan namn. Nästa år blir det papper och penna, så blir det rätt!
 
 
En del kläder. Nu behöver vi bara fylla på med några par strumpbyxor, så klarar han sig en tid igen.
Lejonbody av gammelfafas syster, biltröja (med blåa byxor till, redan i användning) av gammelfamos syster, randig myshalare av gammelmommo och pyjamas med rävar och renar av gammelfamo och -fafa.

 
Mommo hade köpt kläder från sitt favoritmärke Lundmyr of Sweden.
Kan ju säga att mössan redan varit i användning, tur att vi har en varm jul!
 
 
I vår kommer lillen maskera sig som pepparkaksgubbe med denna fina outfit:)
Av gammelmommos syster och mommos kusin.
 
 
 
Badstunderna är också tryggade.
Och tydligen smakar badankor gott, för den större är hans absolut bästa tuggleksak:P
Handduk och badkanin av mammas farbror med familj, bok av gammelmommo, pingvin och mindre anka av moster och  den större ankan av gammelfamo och -fafa.
 
 
Muggar på rad Den gula muggen är för lite senare användning.
Den är av silikon, så ingen chans att den går sönder om den kastas i golvet!
Flaskan från Lundmyr av mommo, Nalle Puh kommer jag inte alls ihåg (förlåt), gula av Monster (mammas moster) med familj.
 
 
 
Inte bara ett utan två fårskinn fick lillen. Dålig bild, men de är svarta/mörkbruna båda två. Det korthåriga (av gammelmormor) blir lekplats inne på golvet och det långhåriga (av mommo) är perfekt storlek för vagnen, skönt om det blir kallt.
 
 
Leksaker och böcker, kommer vara populära snart:)
Klosslådan av mig och Tobias, bilen av farfar, pingvin-tåget av gammelfamo och -fafa, böcker av gammelmommo och Monster med familj.
 
 
Förutom detta fick lilen stickade hängselbyxor och tröja av gammelmormor, yllesockor av mofas faster, potta av mommo, olika formers klossar av moster, två mjukisdjur, lite mera kläder (redan nere i tvätten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela