ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Höststädningen påbörjad

Publicerad 2013-08-27 08:15:48 i Allmänt, Städa&Röja,

Igår började jag med höststädning här hemma. Vid påsk satsade jag och Tobias två dagar på att verkligen gå igenom och städa huset ordentligt (damma gardiner, tvätta fönster, torka ur skåpen, dammsuga bakom skåp mm.) och nu börjar det vara dags för en likadan genomgång igen. Denna gång är målet att hinna igenom allting på två veckor, eftersom jag ska försöka göra det på dagarna medan Tobias jobbar och lillen sover.
 
Blir att ta ett rum i taget med början i vardagsrummet. Igår fick jag taklisterna och taket dammsugat och ena fönstret tvättat medan lillen sov, så nu ska jag ta ner gardinerna och föra ut dem att vädra under dagen, slänga sofftyget i tvätten, tvätta andra fönstret och sedan hoppas jag ännu på att hinna börja med dammtorkandet lite. Igår sov lillen i två timmar, så göra han lika idag borde jag ju hinna med en hel del:) Sku vara skönt att ha huset i ordning till den vecka dopet är, så kan vi efter det börja fixa i badrummet igen.

Kommentarer

Postat av: frugal timez

Publicerad 2013-08-27 18:24:13

Hej.
Hittade hit via din sidfot på FL 😃

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela