ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Efter vaccinen

Publicerad 2013-08-22 07:50:10 i Allmänt, Baby,

Var en trött liten pojke igår. Sov en ordentlig natt, 1h vaken, sen 2h sömn i vagnen, 1h vaken, 30min sömn i vagnen, lite vaken och så 1,5h sömn på min mage/vagnen. Då var klockan 13.30 och efter det var det slummer och bus blandat tills han somnade för natten vi 20.30. Inatt har han sovit halva natten med mig, så det behövdes lite mera närhet än vanligt. Men nu verkar det vara en piggare kille som busar här bredvid mig i soffan, så förhoppningsvis känns det bättre i hans kropp igen:)
 
Fick i alla fall en massa kakinspiration när jag låg på soffan med han sovande på magen, så nu vet jag inte mera hurdan kaka det blir till dopet. Börjar luta åt två olika kakor faktist, så att jag får testa olika fyllningar:) Egentligen är hela matdelen ett stort frågetecken just nu, så vi får se vad vi alls äter.
 
Annat då? Funderar på hur jag ska fixa ett baby-gym åt lillen. Han tycker bara mer och mer om att titta på färggranna saker, så tror han sku vara nöjd på ett täcke på golvet några stunder dagligen om han hade olika saker som hänger ovanför att titta på. Blir att vara kreativ, eftersom det känns onödigt att köpa ett "riktigt" baby-gym då det ändå bara används några månader och sen tar en massa rum att förvara... Två stolar, en bambupinne, lite färggranna band och leksaker är min idé just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela