ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Några timmar ute

Publicerad 2013-04-27 16:51:56 i Trädgård,

Blev några timmar ute nu på eftermiddagen/kvällen. När jag kom hem tog vi lördagste med bulla & brownie, för att få energi och så gick vi ut. Började med att städa bilen på insidan och fusktvätta den på yttre sidan, så nu ser den såå fin ut! Medan jag tvättade yttre sidan och satte dahliorna i jord slpade Tobias bort sen sista björkrishögen, så nu har vi en "ny" snöfläck på gården... Men till första maj ska nog all snö vara borta, det har jag bestämt! (Får väl skyffla upp i skottkärran och föra utanför tomtgränsen om inte den försvinner av sig själv!)
 
Lekstugan ligger dock kvar där den ligger, för det började regna ganska ordentligt. Hoppas i alla fall på att grillen orkar brinna klart, så att vi snart får mat:) Grillat kött marinerat i djävulssylt, ris, sallad och cantaloupemelon står på kvällens meny. Och så ska vi testa en till flaska mjöd. Igår testade vi en flaska, men det var från bottnet på ämbaret och lite väl alkoholstarkt för min smak. Och för torrt för Tobias smaklökar. Hoppas på att de restiga flaskorna är bättre:)
 
En del av rabarbern fick idag flytta in under svarta krukor, för att få lite fart på sig.
2 veckor så ska ju första pajen bakas!
 
Vår grill ser kanske inte mycket ut för världen, men gott blir det på den!
 
Titta vad vi hittade!:)
 
Ett annat fynd hittades under verandan:P
Tobias blev glad och började genast putsa och slipa på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela