ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Letar vårtecken

Publicerad 2013-04-10 10:08:08 i Trädgård,

Var ut med roskis och tog in en korg med ved för en stund sen. Passade på att gå en runda på gården och strö ut lite mera aska och samtidigt leta lite vårtecken. Igår såg jag och Tobias att det hade kommit upp lite lökväxter under äppelträd, ville nästan hoppa jämnfota om det inte sku vara så obehagligt med magen:P
 
 
Vad som kommer upp under äppelträde (två nedre bilderna)t är vi inte riktigt säkra på. På hösten satt vi narcisser, tete:n och något annat där i mängder, men inte så här nära stammen. Vet att jag grävde ner något när vi flyttade hit, men vad återstår att se:) I rabatten(översta bilden) grävde vi ner irisar och tulpaner i höstast, så nu väntar vi med spänning på att se hur mycket som kommer upp! Tror nästan det är irisarna som har börjat visa sig.
 
 
När jag kom till rabatten blev jag lite ledsen, eftersom den var så gropig. Vi lämnade den ganska jämn på hösten, så någon har varit där och grävt och troligtvis ätit av lökarna... Hoppas på att en del har klarat sig undan hungriga sorkar eller vad det är som har varit framme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela